Innledning
Dette er en reklame for BOSE NOISE REDUCTION HEADPHONES. Denne reklamen er fokusert til den yngre generasjonen.
Dette er en reklame for BOSE NOISE REDUCTION HEADPHONES. Denne reklamen er fokusert til den yngre generasjonen.
Beskrivelse
BAKGRUNN: Trær og et gård.
FORGRUNN: Et tog som bremser hardt sånn at den unge mannen overlever. Opp i høyre hjørne står det navnet til produktet og en liten bilde av headset
BAKGRUNN: Trær og et gård.
FORGRUNN: Et tog som bremser hardt sånn at den unge mannen overlever. Opp i høyre hjørne står det navnet til produktet og en liten bilde av headset
Utredning
Reklamen bruker fargen grå mye på hele bildet. Selv om de brukte gult på toget, og gresset er grønn, er det forsatt mørk. Det første publikumet ser er toget, personen også togsporene. Det går rundt i en trekant. En typisk reklameplakat er vanligvis sånn for å fange opp oppmerksomheten.
Reklamen bruker fargen grå mye på hele bildet. Selv om de brukte gult på toget, og gresset er grønn, er det forsatt mørk. Det første publikumet ser er toget, personen også togsporene. Det går rundt i en trekant. En typisk reklameplakat er vanligvis sånn for å fange opp oppmerksomheten.
TolkningHan er i et sted hvor ingen er og er selvfølgelig alene. Kanskje har han problemer med livet og vil vekk fra virkeligheten. Selv om han vil vekk, må han alikevel tenke at en tog bruker de sporene.
Vurdering
I dagens samfunn, er det mye som liker å høre på musikk og utestenger verden. Det finnes mer våghalser nå enn i fortiden. Hvis man kombinerer disse to elementer, får man denne reklame. Noe positivt med denne reklamen er at den viser hvor bra det får vekk støy, men det som er negativt er men kan ikke høre på hva som foregår/viktig.
Konklusjon
Denne reklamen når målgruppen, og de kan forstå hvor farlig det kan bli. Men jeg tipper at de skal kjøpe produktet. De lurer kanskje hvis reklamen er sant eller ei.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar